Who Gets Served in Gifted Education? Demographic Representation and a Call for Action

The disproportional representation of students from various demographic subgroups within identified gifted and talented populations has long frustrated policy makers, education advocates, researchers practitioners within the field, and those concerned with societal inequality in general. Despite the...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:The Gifted child quarterly Ročník 63; číslo 4; s. 273 - 287
Hlavní autori: Peters, Scott J., Gentry, Marcia, Whiting, Gilman W., McBee, Matthew T.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Los Angeles, CA SAGE Publications 01.10.2019
SAGE PUBLICATIONS, INC
Predmet:
ISSN:0016-9862, 1934-9041, 1934-9041
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.