Optimization of Customer Segmentation in the Retail Industry Using the K-Medoid Algorithm

The retail industry faces significant challenges in understanding increasingly complex customer behavior due to massive data growth. One major obstacle is suboptimal customer segmentation, leading to ineffective marketing strategies. This study aims to optimize customer segmentation by implementing...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:MALCOM: Indonesian Journal of Machine Learning and Computer Science Ročník 5; číslo 3; s. 766 - 775
Hlavní autori: Agustin, Endy Wulan, Uthami, Kurnia, Ulfa, Arvan Izzatul, Efrizoni, Lusiana, Rahmaddeni, Rahmaddeni
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: 19.06.2025
ISSN:2797-2313, 2775-8575
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.