Exciting red and competent blue: the importance of color in marketing

From beverages to consumer electronics, marketers are using color in innovative ways. Despite this, little academic research has investigated the role that color plays in marketing. This paper examines how color affects consumer perceptions through a series of four studies. The authors provide a fra...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of the Academy of Marketing Science Ročník 40; číslo 5; s. 711 - 727
Hlavní autori: Labrecque, Lauren I., Milne, George R.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Boston Springer US 01.09.2012
Springer Science + Business Media LLC
Springer
Springer Nature B.V
Predmet:
ISSN:0092-0703, 1552-7824
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.