Home Country Image, Country Brand Equity and Consumers' Product Preferences: An Empirical Study
This study applies the construct of brand equity in a country context, and measures the value-added with which the name of a country endows a product or a brand as perceived by the individual consumer. Specifically, based on Yoo and Donthu's (2001) brand equity scale, a country brand equity (CB...
Uložené v:
| Vydané v: | Management international review Ročník 48; číslo 5; s. 577 - 602 |
|---|---|
| Hlavní autori: | , , |
| Médium: | Journal Article |
| Jazyk: | English |
| Vydavateľské údaje: |
Wiesbaden
Gabler Verlag
01.11.2008
SP Gabler Verlag Springer Nature B.V |
| Predmet: | |
| ISSN: | 0938-8249, 1861-8901 |
| On-line prístup: | Získať plný text |
| Tagy: |
Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
|
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!