Home Country Image, Country Brand Equity and Consumers' Product Preferences: An Empirical Study

This study applies the construct of brand equity in a country context, and measures the value-added with which the name of a country endows a product or a brand as perceived by the individual consumer. Specifically, based on Yoo and Donthu's (2001) brand equity scale, a country brand equity (CB...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Management international review Ročník 48; číslo 5; s. 577 - 602
Hlavní autori: Zeugner-Roth, Katharina Petra, Diamantopoulos, Adamantios, Montesinos, Ángeles
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Wiesbaden Gabler Verlag 01.11.2008
SP Gabler Verlag
Springer Nature B.V
Predmet:
ISSN:0938-8249, 1861-8901
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.