Considering the Role of Executive Function in Reading Comprehension: A Structural Equation Modeling Approach

In the present study, we used latent variable structural equation modeling to investigate relations between oral language, decoding, and two components of executive function (cognitive flexibility and working memory) and reading comprehension in a sample of 271 native English-speaking 9.00- to 14.83...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Scientific studies of reading Ročník 24; číslo 3; s. 179 - 199
Hlavní autori: Spencer, Mercedes, Richmond, Miranda C., Cutting, Laurie E.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: United States Routledge 03.05.2020
Routledge, Taylor & Francis Group
Predmet:
ISSN:1088-8438, 1532-799X
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.