Considering the Role of Executive Function in Reading Comprehension: A Structural Equation Modeling Approach
In the present study, we used latent variable structural equation modeling to investigate relations between oral language, decoding, and two components of executive function (cognitive flexibility and working memory) and reading comprehension in a sample of 271 native English-speaking 9.00- to 14.83...
Uložené v:
| Vydané v: | Scientific studies of reading Ročník 24; číslo 3; s. 179 - 199 |
|---|---|
| Hlavní autori: | , , |
| Médium: | Journal Article |
| Jazyk: | English |
| Vydavateľské údaje: |
United States
Routledge
03.05.2020
Routledge, Taylor & Francis Group |
| Predmet: | |
| ISSN: | 1088-8438, 1532-799X |
| On-line prístup: | Získať plný text |
| Tagy: |
Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
|
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!