Efficient Geometry Compression for GPU-based Decoding in Realtime Terrain Rendering

We present a geometry compression scheme for restricted quadtree meshes and use this scheme for the compression of adaptively triangulated digital elevation models (DEMs). A compression factor of 8–9 is achieved by employing a generalized strip representation of quadtree meshes to incrementally enco...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Computer graphics forum Ročník 28; číslo 1; s. 67 - 83
Hlavní autori: Dick, Christian, Schneider, Jens, Westermann, Rüdiger
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Oxford, UK Blackwell Publishing Ltd 01.03.2009
Predmet:
ISSN:0167-7055, 1467-8659
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.