Consumers’ sustainability-related perception of and willingness-to-pay for food packaging alternatives

•Perception of and willingness-to-pay for plastic packaging alternatives analyzed.•Mixed-method study: discrete choice experiment and qualitative free-text analysis.•Positive willingness-to-pay (WTP) for perceived sustainability.•No WTP for perceived lack of sustainability or in case of uncertainty....

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Resources, conservation and recycling Ročník 181; s. 106219
Hlavní autori: Herrmann, Christoph, Rhein, Sebastian, Sträter, Katharina Friederike
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Elsevier B.V 01.06.2022
Predmet:
ISSN:0921-3449, 1879-0658
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.