Real-Time GPU Silhouette Refinement using Adaptively Blended Bézier Patches

We present an algorithm for detecting and extracting the silhouette edges of a triangle mesh in real time using Graphical Processing Units (GPUs). We also propose a tessellation strategy for visualizing the mesh with smooth silhouettes through a continuous blend between Bézier patches with varying l...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Computer graphics forum Ročník 27; číslo 1; s. 1 - 12
Hlavní autori: Dyken, C., Reimers, M., Seland, J.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Oxford, UK Blackwell Publishing Ltd 01.03.2008
Predmet:
ISSN:0167-7055, 1467-8659
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.