Education, intelligence and Alzheimer’s disease: evidence from a multivariable two-sample Mendelian randomization study
Abstract Objectives To examine whether educational attainment and intelligence have causal effects on risk of Alzheimer’s disease (AD), independently of each other. Design Two-sample univariable and multivariable Mendelian randomization (MR) to estimate the causal effects of education on intelligenc...
Uložené v:
| Vydané v: | International journal of epidemiology Ročník 49; číslo 4; s. 1163 - 1172 |
|---|---|
| Hlavní autori: | , , , , , , , , , , , , |
| Médium: | Journal Article |
| Jazyk: | English |
| Vydavateľské údaje: |
England
Oxford University Press
01.08.2020
|
| Predmet: | |
| ISSN: | 0300-5771, 1464-3685, 1464-3685 |
| On-line prístup: | Získať plný text |
| Tagy: |
Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
|
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!