Does e-shopping replace shopping trips? Empirical evidence from Chengdu, China

•E-shopping has a substitution effect on shopping trips.•Location plays an important role in e-shopping behavior.•The special context of China is a key determinant of e-shopping.•In the long run, the number of physical stores will decrease.•E-shopping could be a possible solution for urban congestio...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Transportation research. Part A, Policy and practice Ročník 122; s. 21 - 33
Hlavní autori: Shi, Kunbo, De Vos, Jonas, Yang, Yongchun, Witlox, Frank
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Elsevier Ltd 01.04.2019
Predmet:
ISSN:0965-8564, 1879-2375
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.