The Effects of a Female Role Model on Academic Performance and Persistence of Women in STEM Courses

Women are more likely to leave science, technology, engineering, and mathematics compared to men, in part because they lack similar role models such as peers, teaching assistants, and instructors. We examined the effect of a brief, scalable online intervention that consisted of a letter from a femal...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Basic and applied social psychology Ročník 38; číslo 5; s. 258 - 268
Hlavní autori: Herrmann, Sarah D., Adelman, Robert Mark, Bodford, Jessica E., Graudejus, Oliver, Okun, Morris A., Kwan, Virginia S. Y.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Mahwah Psychology Press 02.09.2016
Predmet:
ISSN:0197-3533, 1532-4834, 1532-4834
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.