Productive versus vicarious failure: Do students need to fail themselves in order to learn?

Productive Failure is an instructional approach in which students engage in problem‐solving attempts prior to instruction. The Productive Failure approach has been found to be more supportive for conceptual knowledge acquisition during subsequent instruction compared to a direct‐instruction conditio...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Applied cognitive psychology Ročník 36; číslo 6; s. 1219 - 1233
Hlavní autori: Hartmann, Christian, van Gog, Tamara, Rummel, Nikol
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Bognor Regis Wiley 01.11.2022
Wiley Subscription Services, Inc
Predmet:
ISSN:0888-4080, 1099-0720
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.