How an Advertising Disclosure Alerts Young Adolescents to Sponsored Vlogs: The Moderating Role of a Peer-Based Advertising Literacy Intervention through an Informational Vlog

Sponsored vlogs (video blogs that embed advertising) are increasingly targeting young adolescents and challenging their abilities to critically process advertising. This study examined the impact of an advertising disclosure on young adolescents' advertising literacy (i.e., advertising recognit...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of advertising Ročník 47; číslo 4; s. 309 - 325
Hlavní autori: De Jans, Steffi, Cauberghe, Veroline, Hudders, Liselot
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Abingdon Routledge 02.10.2018
Taylor & Francis, Ltd
Taylor & Francis Ltd
Predmet:
ISSN:0091-3367, 1557-7805
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.