Judgments of learning (JOLs) selectively improve memory depending on the type of test

JOL reactivity refers to the finding that making judgments of learning (JOLs) while studying material influences later memory for that material. Findings of JOL reactivity have been mixed, with some experiments reporting changes to memory when participants make JOLs and others finding no influence o...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Memory & cognition Ročník 48; číslo 5; s. 745 - 758
Hlavní autori: Myers, Sarah J., Rhodes, Matthew G., Hausman, Hannah E.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: New York Springer US 01.07.2020
Predmet:
ISSN:0090-502X, 1532-5946, 1532-5946
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.