Humanizing chatbots: The effects of visual, identity and conversational cues on humanness perceptions

Chatbots are replacing human agents in a number of domains, from online tutoring to customer-service to even cognitive therapy. But, they are often machine-like in their interactions. What can we do to humanize chatbots? Should they necessarily be driven by human operators for them to be considered...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Computers in human behavior Ročník 97; s. 304 - 316
Hlavní autori: Go, Eun, Sundar, S. Shyam
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Elmsford Elsevier Ltd 01.08.2019
Elsevier Science Ltd
Predmet:
ISSN:0747-5632, 1873-7692
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.