Ethical sensitivity in consumers’ decision-making: The mediating and moderating role of internal locus of control

•The relationships among CES, ethical judgment and ECB are explored are .•The study partially validates the Hunt-Vitell general theory of marketing ethics.•iLOC) positively moderates the relationship between ethical judgment and ethical consumption behavior (ECB).•iLOC mediates the relationship betw...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of business research Ročník 131; s. 168 - 182
Hlavní autori: Toti, Jean-François, Diallo, Mbaye Fall, Huaman-Ramirez, Richard
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Elsevier Inc 01.07.2021
Elsevier B.V
Predmet:
ISSN:0148-2963, 1873-7978
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.