Does Corporate Social Responsibility Affect Information Asymmetry?

In this study, we examine the empirical association between corporate social responsibility (CSR) and information asymmetry by investigating their simultaneous and endogenous effects. Employing an extensive U.S. sample, we find an inverse association between CSR engagement and the proxies of informa...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of business ethics Ročník 148; číslo 3; s. 549 - 572
Hlavní autori: Cui, Jinhua, Jo, Hoje, Na, Haejung
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Dordrecht Springer 01.03.2018
Springer Netherlands
Springer Nature B.V
Predmet:
ISSN:0167-4544, 1573-0697
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.