The influence of eco-labelling on consumer behaviour - results of a discrete choice analysis for washing machines

Eco‐labelling is an important tool to overcome market failure due to information asymmetries for environmental products. While previous research has discussed the importance of labelling, this paper provides empirical data on the influence of eco‐labels on consumer behaviour for household appliances...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Business strategy and the environment Ročník 15; číslo 3; s. 185 - 199
Hlavní autori: Sammer, Katharina, Wüstenhagen, Rolf
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Chichester, UK John Wiley & Sons, Ltd 01.05.2006
Wiley Periodicals Inc
Predmet:
ISSN:0964-4733, 1099-0836
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.