Reimagining Critical Race Theory in Education: Mental Health, Healing, and the Pathway to Liberatory Praxis
Long‐standing theoretical education frameworks and methodologies have failed to provide space for the role mental health can play in mediating educational consequences. To illustrate the need for such space, Ebony McGee and David Stovall highlight the voices of black undergraduates they have served...
Uložené v:
| Vydané v: | Educational theory Ročník 65; číslo 5; s. 491 - 511 |
|---|---|
| Hlavní autori: | , |
| Médium: | Journal Article |
| Jazyk: | English |
| Vydavateľské údaje: |
Malden, USA
Wiley Periodicals, Inc
01.10.2015
Wiley-Blackwell Blackwell Publishing Ltd |
| Predmet: | |
| ISSN: | 0013-2004, 1741-5446 |
| On-line prístup: | Získať plný text |
| Tagy: |
Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
|
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!