How do different types and landscape attributes of urban parks affect visitors' positive emotions?

•We quantified park visitors’ positive emotions using social media data and sentiment analysis.•Both park type and landscape attributes matter to the positive emotions of visitors.•We identified key characteristics of urban parks affecting visitors’ positive emotions.•Multi-sorce social media data a...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Landscape and urban planning Ročník 226; s. 104482
Hlavní autori: Kong, Lingqiang, Liu, Zhifeng, Pan, Xinhao, Wang, Yihang, Guo, Xuan, Wu, Jianguo
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Elsevier B.V 01.10.2022
Predmet:
ISSN:0169-2046, 1872-6062
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.