Effects of a classroom discourse intervention on teachers' practice and students' motivation to learn mathematics and science

Student interest and motivation in STEM subjects has dropped significantly throughout secondary education, for which teacher-student interactions are named as a central reason. This study investigated whether a video-based teacher professional development (TPD) intervention on productive classroom d...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Learning and instruction Ročník 35; číslo February 2015; s. 94 - 103
Hlavní autori: Kiemer, Katharina, Gröschner, Alexander, Pehmer, Ann-Kathrin, Seidel, Tina
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Elsevier Ltd 01.02.2015
Predmet:
ISSN:0959-4752, 1873-3263, 1873-3263
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.