Oceania in the Desert: A QuantCrit Analysis of the (Under)Counting of Native Hawaiian and Pacific Islander Students at an AANAPISI-HSI

Most education research uses the National Center for Education Statistics (NCES) Integrated Postsecondary Education Data System (IPEDS), often leaving the logic undergirding the IPEDS racial classification system (i.e., categorization and counting) unquestioned. Framed by Quantitative Critical Race...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of research on educational effectiveness Ročník 18; číslo 2; s. 342 - 365
Hlavní autori: Espinoza, Kristine Jan Cruz, Rincón, Blanca E., Drake, Brent M., Harbin, J. Judd, Ethelbah, Kyle K.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Philadelphia Routledge 03.04.2025
Taylor & Francis Ltd
Predmet:
ISSN:1934-5747, 1934-5739
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.