Does 3D Gaussian Splatting Need Accurate Volumetric Rendering?

Since its introduction, 3D Gaussian Splatting (3DGS) has become an important reference method for learning 3D representations of a captured scene, allowing real‐time novel‐view synthesis with high visual quality and fast training times. Neural Radiance Fields (NeRFs), which preceded 3DGS, are based...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Computer graphics forum Ročník 44; číslo 2
Hlavní autori: Celarek, A., Kopanas, G., Drettakis, G., Wimmer, M., Kerbl, B.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Oxford Blackwell Publishing Ltd 01.05.2025
Wiley
Predmet:
ISSN:0167-7055, 1467-8659
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.