Children’s acquisition of word order variation: A study of subject placement in embedded clauses in Norwegian

Norwegian embedded clauses give children two options for subject placement: preceding or following negation (S-Neg/Neg-S). In the adult language, S-Neg is the ‘default’ and highly frequent option, and Neg-S is infrequent in children’s input. However, Neg-S may be argued to be the structurally less c...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of child language Ročník 51; číslo 5; s. 1109 - 1133
Hlavní autori: RINGSTAD, Tina, WESTERGAARD, Marit
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: England Cambridge University Press 01.09.2024
Predmet:
ISSN:0305-0009, 1469-7602, 1469-7602
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.