Increased Cognitive Load during Video Game Play Reduces Rape Myth Acceptance and Hostile Sexism after Exposure to Sexualized Female Avatars

The present study investigated how task demand (cognitive load and interactivity) and avatar sexualization in a video game influenced rape myth acceptance (RMA), hostile sexism, and self-objectification. In a between-subjects design, 300 U.S. college students either played or watched someone else pl...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Sex roles Ročník 79; číslo 11-12; s. 683 - 698
Hlavní autori: Read, Glenna L., Lynch, Teresa, Matthews, Nicholas L.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: New York Springer US 01.12.2018
Springer Nature B.V
Predmet:
ISSN:0360-0025, 1573-2762
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.