Analyzing Grammatical Errors to Improve English Writing Among Thai High School Students’ Interlanguage and Vocabulary Use

This study examines the grammatical errors and vocabulary types in the writings of Thai high school EFL students. Employing Dulay et al.’s (1982) surface strategy taxonomy, errors were categorized into omission, misformation, addition, and misordering to identify predominant error patterns. Addition...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Theory and practice in language studies Ročník 15; číslo 1; s. 82 - 92
Hlavní autori: Matwangsaeng, Rangsawoot, Matwangsaeng, Pennapa, Sukying, Apisak, Min, Changyong
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: London Academy Publication Co., LTD 01.01.2025
Academy Publication Co., Ltd
Predmet:
ISSN:1799-2591, 2053-0692
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.