Could on-line voting boost desire to vote? – Technology acceptance perceptions of young Hungarian citizens

In our paper we develop and test the argument that intent to i-vote (to use on-line voting systems) drives intent to vote, while intent to i-vote is influenced by four key attitudes: performance expectation, perception on ease of use, trust in the internet and trust in the government. We show that t...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Government information quarterly Ročník 33; číslo 4; s. 705 - 714
Hlavní autori: Nemeslaki, András, Aranyossy, Márta, Sasvári, Péter
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Elsevier Inc 01.10.2016
Predmet:
ISSN:0740-624X, 1872-9517
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.