Creepiness: Its antecedents and impact on loyalty when interacting with a chatbot

Consumers sometimes describe their experience of interacting with artificial intelligence‐based human‐like chatbots as creepy. This study investigates the antecedents of creepiness (i.e., the chatbot's usability, privacy concerns, and user variables such as technology anxiety and the need for h...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Psychology & marketing Ročník 38; číslo 12; s. 2339 - 2356
Hlavní autori: Rajaobelina, Lova, Prom Tep, Sandrine, Arcand, Manon, Ricard, Line
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Hoboken Wiley Periodicals Inc 01.12.2021
Predmet:
ISSN:0742-6046, 1520-6793
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.