Creepiness: Its antecedents and impact on loyalty when interacting with a chatbot
Consumers sometimes describe their experience of interacting with artificial intelligence‐based human‐like chatbots as creepy. This study investigates the antecedents of creepiness (i.e., the chatbot's usability, privacy concerns, and user variables such as technology anxiety and the need for h...
Uložené v:
| Vydané v: | Psychology & marketing Ročník 38; číslo 12; s. 2339 - 2356 |
|---|---|
| Hlavní autori: | , , , |
| Médium: | Journal Article |
| Jazyk: | English |
| Vydavateľské údaje: |
Hoboken
Wiley Periodicals Inc
01.12.2021
|
| Predmet: | |
| ISSN: | 0742-6046, 1520-6793 |
| On-line prístup: | Získať plný text |
| Tagy: |
Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
|
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!