Enhancing problem‐solving skills of novice programmers in an introductory programming course

Novices should focus both on problem‐solving skills and programming knowledge (syntax and semantics) in learning to program. Most introductory programming courses pay more attention to programming knowledge. This study introduces a PAAM model (Problem Analysis Algorithmic Model) in the teaching–lear...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Computer applications in engineering education Ročník 30; číslo 1; s. 174 - 194
Hlavní autori: Malik, Sohail Iqbal, Mathew, Roy, Al‐Sideiri, Abir, Jabbar, Jasiya, Al‐Nuaimi, Rim, Tawafak, Ragad M.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Hoboken Wiley Subscription Services, Inc 01.01.2022
Predmet:
ISSN:1061-3773, 1099-0542
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.