Artificial presence, real-life influence? Effects of CGI influencers on young adults’ health behavior intentions

Computer Generated Imagery (CGI) influencers—also known as virtual influencers—are an increasingly influential phenomenon on social media. Some CGI influencers are presented as cartoon characters and are thus clearly recognizable as non-human. Other CGI influencers, however, are almost indistinguish...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Cyberpsychology Ročník 19; číslo 2
Hlavní autori: Saumer, Melanie, Neureiter, Ariadne, Varga, Édua Mária, Gataric, Veronika, Liu, Chelsea Yupu, Matthes, Jörg
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Masaryk University 01.01.2025
Predmet:
ISSN:1802-7962, 1802-7962
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.