Adopting educational robotics and coding to open dialogic spaces in lower secondary education

This article explores how the adoption of educational robotics, cloud-based animation software, and simplified visual programming software can provide valuable opportunities for dialogic interaction and learning. The potentialities of this type of activity are often overlooked in dialogic investigat...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Dialogic pedagogy Ročník 10; s. DT41 - DT58
Hlavní autori: Ritella, Giuseppe, Loperfido, Fedela Feldia, De Giglio, Gianfranco, Scurani, Antonietta, Ligorio, Maria Beatrice
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: University Library System, University of Pittsburgh 03.05.2022
ISSN:2325-3290, 2325-3290
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.