Understanding students’ abstractions in block-based programming environments: A performance based evaluation

•The study examined the effect of using block-based coding environments on enhancing secondary school students’ abstraction skills.•A rubric was created to reveal the students’ abstraction performances.•The students performed high in elimination, focusing and generalization; however, students’ perfo...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Thinking skills and creativity Ročník 41; s. 100888
Hlavní autori: Çakıroğlu, Ünal, Çevik, İsak, Köşeli, Engin, Aydın, Merve
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Elsevier Ltd 01.09.2021
Predmet:
ISSN:1871-1871, 1878-0423
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.