Nation-branding Opportunities Through Sport Mega-events: Tourism Impact from FIFA World Cup in South Africa 2010 and Qatar 2022
Sport mega-events can be powerful agents in the imaging, re-imaging and branding of places, especially for emerging mega-event host nations. South Africa was the first African country to host the FIFA World Cup in 2010 and is a good case of how nation-branding opportunities were leveraged to showcas...
Uložené v:
| Vydané v: | International Conference on Tourism Research Ročník 7; číslo 1; s. 149 - 156 |
|---|---|
| Hlavní autori: | , , , |
| Médium: | Journal Article Konferenčný príspevok.. |
| Jazyk: | English |
| Vydavateľské údaje: |
Academic Conferences International Limited
11.03.2024
|
| Predmet: | |
| ISSN: | 2516-3604, 2516-3612, 2516-3612 |
| On-line prístup: | Získať plný text |
| Tagy: |
Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
|
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!