Nation-branding Opportunities Through Sport Mega-events: Tourism Impact from FIFA World Cup in South Africa 2010 and Qatar 2022

Sport mega-events can be powerful agents in the imaging, re-imaging and branding of places, especially for emerging mega-event host nations. South Africa was the first African country to host the FIFA World Cup in 2010 and is a good case of how nation-branding opportunities were leveraged to showcas...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:International Conference on Tourism Research Ročník 7; číslo 1; s. 149 - 156
Hlavní autori: Knott, Brendon, Swart, Kamilla, Althawadi, Othman, Zeyad Ali, Yara
Médium: Journal Article Konferenčný príspevok..
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Academic Conferences International Limited 11.03.2024
Predmet:
ISSN:2516-3604, 2516-3612, 2516-3612
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.