OPATRENIA NA ZVÝŠENIE KAPACITY TRAŤOVÉHO ÚSEKU DRIENOVSKÁ NOVÁ VES - KYSAK

Železničná doprava je kontinuálny proces, ktorý musí byť koordinovaný na všetkých úrovniach riadenia a je determinovaný technologickými postupmi. Z technologického hľadiska je dôležité správne určiť praktickú priepustnosť traťového úseku, nazývanú aj kapacita železničnej infraštruktúry. To znamená,...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Perner's contacts Vol. 19; no. 1
Main Authors: Bulková, Zdenka, Gašparík, Jozef, Zitrický, Vladislav
Format: Journal Article
Language:Czech
English
Published: University of Pardubice 30.06.2024
Subjects:
ISSN:1801-674X, 1801-674X
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Železničná doprava je kontinuálny proces, ktorý musí byť koordinovaný na všetkých úrovniach riadenia a je determinovaný technologickými postupmi. Z technologického hľadiska je dôležité správne určiť praktickú priepustnosť traťového úseku, nazývanú aj kapacita železničnej infraštruktúry. To znamená, akou vlakovou dopravou možno zaťažiť traťový úsek tak, aby vykazoval dostatočnú stabilitu vlakovej dopravy aj pri prevádzkových nepravidelnostiach. Článok je zameraný na spôsob zvýšenia kapacity traťového úseku Drienovská Nová Ves - Kysak s využitím metódy stanovenia praktickej priepustnej výkonnosti vo výhľadovom grafikone. Podrobné stanovenie časov obsadenia úseku pri súčasnom stave a pri aplikácii jednotlivých návrhov nám poskytuje informácie o ďalších možnostiach modernizácie železničnej infraštruktúry v SR. Článok popisuje a hodnotí výhody a nevýhody jednotlivých návrhov na zvýšenie kapacity skúmaného traťového úseku. V rámci budúcej modernizácie železničnej infraštruktúry tohto traťového úseku je potrebné tieto opatrenia realizovať, nakoľko skúmaný traťový úsek je súčasťou RFC koridoru. Zámerom je nielen zvýšenie kvality železničnej infraštruktúry, ale aj kvality nákladnej a osobnej dopravy.
ISSN:1801-674X
1801-674X
DOI:10.46585/pc.2024.1.2539