Leveraging metaheuristics with artificial intelligence for customer churn prediction in telecom industries

Customer churn prediction (CCP) is among the greatest challenges faced in the telecommunication sector. With progress in the fields of machine learning (ML) and artificial intelligence (AI), the possibility of CCP has dramatically increased. Therefore, this study presents an artificial intelligence...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Electronic research archive Ročník 31; číslo 8; s. 4443 - 4458
Hlavní autori: Abdullaev, Ilyоs, Prodanova, Natalia, Altaf Ahmed, Mohammed, Laxmi Lydia, E., Shrestha, Bhanu, Prasad Joshi, Gyanendra, Cho, Woong
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: AIMS Press 01.01.2023
Predmet:
ISSN:2688-1594, 2688-1594
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.