Načrtnutie formálnych perspektív učebnice geografie určenej pre žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia
Uloženo v:
| Název: | Načrtnutie formálnych perspektív učebnice geografie určenej pre žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia |
|---|---|
| Autoři: | Šimundić, Iva |
| Informace o vydavateli: | 2018. |
| Rok vydání: | 2018 |
| Témata: | Geografija 6, inklúzia, inclusion, pupil with a mild intellectual disability, Primary Geography Book 5, hodnotenie učebnice, textbook evaluation, žiak s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia |
| Popis: | The paper analyzes two geography textbooks used in the primary education of students with a mild intellectual disability in England and Croatia, based on the system of textbook quality evaluation criteria developed by Nogová and Bálint (2006). The subject of the research analysis includes the geography textbooks Primary Geography Book 5 and Geografija 6. Based on the findings of the analysis, the paper aims to offer formal and content-related recommendations for future authors of geography textbooks that are effective in the education of students with a mild intellectual disability. V príspevku sú na základe systému kritérií na hodnotenie kvality učebnice od Nogovej a Bálinta (2006) analyzované dve učebnice geografie používané v primárnom vzdelávaní žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia v Anglicku a Chorvátsku. Predmetom výskumnej analýzy sú učebnice geografie Primary Geography Book 5 a Geografija 6. Príspevok sa snaží na základe záverov z analýz ponúknuť pre budúcich autorov učebnice geografie formálne a obsahové odporúčania efektívne v edukácii žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia. |
| Druh dokumentu: | Part of book or chapter of book |
| Přístupové číslo: | edsair.dris...01492..f158e7f427d0aa5513353dd9e5de51fe |
| Databáze: | OpenAIRE |
| Abstrakt: | The paper analyzes two geography textbooks used in the primary education of students with a mild intellectual disability in England and Croatia, based on the system of textbook quality evaluation criteria developed by Nogová and Bálint (2006). The subject of the research analysis includes the geography textbooks Primary Geography Book 5 and Geografija 6. Based on the findings of the analysis, the paper aims to offer formal and content-related recommendations for future authors of geography textbooks that are effective in the education of students with a mild intellectual disability.<br />V príspevku sú na základe systému kritérií na hodnotenie kvality učebnice od Nogovej a Bálinta (2006) analyzované dve učebnice geografie používané v primárnom vzdelávaní žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia v Anglicku a Chorvátsku. Predmetom výskumnej analýzy sú učebnice geografie Primary Geography Book 5 a Geografija 6. Príspevok sa snaží na základe záverov z analýz ponúknuť pre budúcich autorov učebnice geografie formálne a obsahové odporúčania efektívne v edukácii žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia. |
|---|
Nájsť tento článok vo Web of Science