Využitie Web 2.0 aplikácie podcast vo výučbe cudzích jazykov
Saved in:
| Title: | Využitie Web 2.0 aplikácie podcast vo výučbe cudzích jazykov |
|---|---|
| Authors: | Eva Stradiotová |
| Source: | CASALC Review. 10:41 |
| Publisher Information: | Masaryk University Press, 2021. |
| Publication Year: | 2021 |
| Subject Terms: | počúvanie, Web 2.0, applications, language skill listening, informačné a komunikačné technológie, jazyková zručnosť, aplikácie, information and communication technologies, podcast |
| Description: | V príspevku sme sa zamerali na sprostredkovanie výsledkov výskum podcastov a ich vplyvu na rozvoj jazykovej zručnosti počúvanie s porozumením. Cieľom výskumu bolo dokázať, že podcast má vplyv na zlepšenie jazykovej zručnosti počúvanie s porozumením a na motiváciu študentov venovať sa vo zvýšenej miere počúvaniu nahrávok v cudzom jazyku. Vo výskume sme použili metódy kvantitatívneho výskumu, ako sú experiment, vstupný test, výstupný test a dotazníkovú metódu. Výskum prebiehal na Ekonomickej univerzite v Bratislave a experimentu sa zúčastnilo 60 respondentov. Prostredníctvom vstupného a výstupného testu sme zistili do akej miery bola jazyková zručnosť počúvanie s porozumením ovplyvnená u respondentov experimentálnej skupiny. Na analýzu získaných dát sme použili štatistický program SPSS. Výsledky potvrdili, že používanie podcastu vo výučbe cudzieho jazyka má vplyv na rozvoj jazykovej zručnosti počúvanie s porozumením. Dotazníkovou metódou sme zisťovali do akej miery malo používanie podcastu vplyv na motiváciu respondentov počúvať vo zvýšenej miere nahrávky v cudzom jazyku. Analýza odpovedí potvrdila, že respondenti vnímali podcast ako novú, netradičnú formu doplnku tradičnej výučby, ktorá mala vplyv na ich motiváciu venovať sa vo zvýšenej miere počúvaniu cudzieho jazyka. Výskum potvrdil, že podcast, ako jeden z nástrojov Web 2.0, má pozitívny vplyv na rozvoj jazykovej zručnosti počúvanie s porozumením. |
| Document Type: | Article Other literature type |
| File Description: | application/pdf |
| ISSN: | 2694-9288 1804-9435 |
| DOI: | 10.5817/casalc2020-1-4 |
| Access URL: | https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/14190 https://doi.org/10.5817/casalc2020-1-4 https://journals.muni.cz/casalc-review/article/download/14190/11860 https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/14190 |
| Accession Number: | edsair.doi.dedup.....5ae1d80938c151dc529f7cff56bd2a2a |
| Database: | OpenAIRE |
| Abstract: | V príspevku sme sa zamerali na sprostredkovanie výsledkov výskum podcastov a ich vplyvu na rozvoj jazykovej zručnosti počúvanie s porozumením. Cieľom výskumu bolo dokázať, že podcast má vplyv na zlepšenie jazykovej zručnosti počúvanie s porozumením a na motiváciu študentov venovať sa vo zvýšenej miere počúvaniu nahrávok v cudzom jazyku. Vo výskume sme použili metódy kvantitatívneho výskumu, ako sú experiment, vstupný test, výstupný test a dotazníkovú metódu. Výskum prebiehal na Ekonomickej univerzite v Bratislave a experimentu sa zúčastnilo 60 respondentov. Prostredníctvom vstupného a výstupného testu sme zistili do akej miery bola jazyková zručnosť počúvanie s porozumením ovplyvnená u respondentov experimentálnej skupiny. Na analýzu získaných dát sme použili štatistický program SPSS. Výsledky potvrdili, že používanie podcastu vo výučbe cudzieho jazyka má vplyv na rozvoj jazykovej zručnosti počúvanie s porozumením. Dotazníkovou metódou sme zisťovali do akej miery malo používanie podcastu vplyv na motiváciu respondentov počúvať vo zvýšenej miere nahrávky v cudzom jazyku. Analýza odpovedí potvrdila, že respondenti vnímali podcast ako novú, netradičnú formu doplnku tradičnej výučby, ktorá mala vplyv na ich motiváciu venovať sa vo zvýšenej miere počúvaniu cudzieho jazyka. Výskum potvrdil, že podcast, ako jeden z nástrojov Web 2.0, má pozitívny vplyv na rozvoj jazykovej zručnosti počúvanie s porozumením. |
|---|---|
| ISSN: | 26949288 18049435 |
| DOI: | 10.5817/casalc2020-1-4 |
Nájsť tento článok vo Web of Science