Medical students’ experiential learning on social determinants of health: a constructivist qualitative study

Background In addressing health disparities, it is crucial to train doctors who can understand the social contexts of their patients. While experiential learning has been shown to enhance medical students’ understanding of Social Determinants of Health (SDH), few studies have examined its impact on...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:BMC medical education Ročník 25; číslo 1; s. 771 - 12
Hlavní autori: Ge, Yurong, Ariga, Makie, Takeda, Yuko
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: London BioMed Central 26.05.2025
BioMed Central Ltd
Springer Nature B.V
BMC
Predmet:
ISSN:1472-6920, 1472-6920
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.