Customer churn prediction in telecom using machine learning in big data platform

Customer churn is a major problem and one of the most important concerns for large companies. Due to the direct effect on the revenues of the companies, especially in the telecom field, companies are seeking to develop means to predict potential customer to churn. Therefore, finding factors that inc...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of big data Ročník 6; číslo 1; s. 1 - 24
Hlavní autori: Ahmad, Abdelrahim Kasem, Jafar, Assef, Aljoumaa, Kadan
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Cham Springer International Publishing 20.03.2019
Springer Nature B.V
SpringerOpen
Predmet:
ISSN:2196-1115, 2196-1115
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.