Putting action memory to the test: testing affects subsequent restudy but not long-term forgetting of action events

Testing memory typically enhances subsequent re-encoding of information ("indirect" testing effect) and, as compared to restudy, it also benefits later long-term retention ("direct" testing effect). We investigated the effect of testing on subsequent restudy and 1-week retention...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:JOURNAL OF COGNITIVE PSYCHOLOGY Ročník 28; číslo 2; s. 209 - 219
Hlavní autori: Kubik, Veit, Olofsson, Jonas K., Nilsson, Lars-Göran, Jönsson, Fredrik U.
Médium: Journal Article Publikácia
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Hove Routledge 17.02.2016
Taylor & Francis Ltd
Predmet:
ISSN:2044-5911, 2044-592X, 2044-592X
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.