Students’ voices on generative AI: perceptions, benefits, and challenges in higher education

This study explores university students’ perceptions of generative AI (GenAI) technologies, such as ChatGPT, in higher education, focusing on familiarity, their willingness to engage, potential benefits and challenges, and effective integration. A survey of 399 undergraduate and postgraduate student...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:International Journal of Educational Technology in Higher Education Ročník 20; číslo 1; s. 1 - 18
Hlavní autori: Chan, Cecilia Ka Yuk, Hu, Wenjie
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Cham Springer International Publishing 01.12.2023
Springer Nature B.V
SpringerOpen
Predmet:
ISSN:2365-9440, 2365-9440
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.