The Effects of Peers' Beliefs on 8th-Grade Students' Identification With School

This study investigated two antecedents of students' identification with school-namely, academic achievement and perceived peer beliefs about school-as mediated by race and gender. Participants included 3,346 eighth-grade students from Tennessee, 74% Caucasian and 26% African American. The Iden...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of research in childhood education Ročník 17; číslo 2; s. 236 - 249
Hlavný autor: Radziwon, Christopher D.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Olney Taylor & Francis Group 22.03.2003
Association for Childhood Education International
Taylor & Francis Inc
Predmet:
ISSN:0256-8543, 2150-2641
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.