The effect of pressure on high- and low-working-memory students: An elaboration of the choking under pressure hypothesis

Sample Fifty‐three third and fourth graders from China participated in this study. Method Participants' working memory (WM) was assessed by the Automated Operation Span task. Then, they solved mental addition problems of different types under low‐ and high‐pressure conditions. Performance was a...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:British journal of educational psychology Ročník 84; číslo 2; s. 226 - 238
Hlavní autori: Wang, Zuowei, Shah, Priti
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Leicester Blackwell Publishing Ltd 01.06.2014
Wiley-Blackwell
British Psychological Society
Predmet:
ISSN:0007-0998, 2044-8279
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.