Does Infant‐Directed Speech Help Phonetic Learning? A Machine Learning Investigation

A prominent hypothesis holds that by speaking to infants in infant‐directed speech (IDS) as opposed to adult‐directed speech (ADS), parents help them learn phonetic categories. Specifically, two characteristics of IDS have been claimed to facilitate learning: hyperarticulation, which makes the categ...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Cognitive science Ročník 45; číslo 5; s. e12946 - n/a
Hlavní autori: Ludusan, Bogdan, Mazuka, Reiko, Dupoux, Emmanuel
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: United States Wiley 01.05.2021
Wiley Subscription Services, Inc
Predmet:
ISSN:0364-0213, 1551-6709, 1551-6709
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.