Shared social responsibility: a field experiment in pay-what-you-want pricing and charitable giving

A field experiment (N = 113,047 participants) manipulated two factors in the sale of souvenir photos. First, some customers saw a traditional fixed price, whereas others could pay what they wanted (including $0). Second, approximately half of the customers saw a variation in which half of the revenu...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Science (American Association for the Advancement of Science) Ročník 329; číslo 5989; s. 325
Hlavní autori: Gneezy, Ayelet, Gneezy, Uri, Nelson, Leif D, Brown, Amber
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: United States 16.07.2010
ISSN:1095-9203, 1095-9203
On-line prístup:Zistit podrobnosti o prístupe
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.