The role of generative AI tools in shaping mechanical engineering education from an undergraduate perspective

This study evaluates the effectiveness of three leading generative AI tools-ChatGPT, Gemini, and Copilot-in undergraduate mechanical engineering education using a mixed-methods approach. The performance of these tools was assessed on 800 questions spanning seven core subjects, covering multiple-choi...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Scientific reports Ročník 15; číslo 1; s. 9214 - 14
Hlavní autori: Akolekar, Harshal, Jhamnani, Piyush, Kumar, Vikash, Tailor, Vinay, Pote, Aditya, Meena, Ankit, Kumar, Kamal, Challa, Jagat Sesh, Kumar, Dhruv
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: London Nature Publishing Group UK 17.03.2025
Nature Publishing Group
Nature Portfolio
Predmet:
ISSN:2045-2322, 2045-2322
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.