The impact of second language learning on semantic and nonsemantic first language reading

The relationship between orthography (spelling) and phonology (speech sounds) varies across alphabetic languages. Consequently, learning to read a second alphabetic language, that uses the same letters as the first, increases the phonological associations that can be linked to the same orthographic...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Cerebral cortex (New York, N.Y. 1991) Ročník 20; číslo 2; s. 315
Hlavní autori: Nosarti, Chiara, Mechelli, Andrea, Green, David W, Price, Cathy J
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: United States 01.02.2010
Predmet:
ISSN:1460-2199, 1460-2199
On-line prístup:Zistit podrobnosti o prístupe
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.