Socioeconomic school segregation in a market-oriented educational system. The case of Chile

This paper presents an empirical analysis of the socioeconomic status (SES) school segregation in Chile, whose educational system is regarded as an extreme case of a market-oriented education. The study estimated the magnitude and evolution of the SES segregation of schools at both national and loca...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of education policy Ročník 29; číslo 2; s. 217 - 241
Hlavní autori: Valenzuela, Juan Pablo, Bellei, Cristian, Ríos, Danae de los
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Routledge 04.03.2014
Predmet:
ISSN:0268-0939, 1464-5106
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.